Tatiana Pascari, make-up artistă: „Dacă doriți să faceți un selfie frumos, mergeți și pozați chiar lângă fereastră.”

 
Reporteră: Alexia Cemurtan
Cercul de Jurnalism 
Centrul de Creație a Copiilor și Adolescenților „Speranța 
 

Tatiana Pascari este o soroceancă aspectuoasă, o persoană extraordinară și un make-up artist foarte iscusit, cu aproape 5000 de urmăritori pe rețelele sociale. A copilărit în Soroca având o dragoste aparte față de acest oraș, unde a învățat o perioadă mai lungă de timp la Liceul Teoretic ,,Constantin Stere”, iar o perioadă mai scurtă, la Liceul Teoretic ,,Petru Rareș”.

Am întrebat-o cum a început totul, aceasta cale a ,,blogging-ului,” iar Tatiana mi-a relatat foarte deschisă și prietenoasă chiar de la început.

„E o istorie destul de lungă. Pasiunea față de fotografii se trage încă din copilărie, pe acele timpuri încă nu existau așa telefoane performante cum sunt acum, însă o prietenă bună de a mea avea fotoaparat profesional. Prietena mea era și este o persoană creativă, cu ea practic în fiecare zi organizam sesiuni fotografice în diverse stiluri. Țin minte cum mereu aveam idei, ne pozam în diferite locații, alcătuiam „outfit-uri” noi, ne făceam coafuri și diferite machiaje. Ne străduiam să facem niște poze mai deosebite și interesante, luând în considerație fiecare detaliu. Cred că ea a fost omul care a insuflat în mine dragostea față de fotografii. Peste un timp a apărut Instagramul, platforma care a devenit brusc foarte populară și a început să se dezvolte pe zi ce trece. Desigur mi-am creat și eu o pagină de Instagram, mi-am ales un „nickname” mai deosebit și am început a posta fotografii cu evenimente din viața mea.”

Tatiana este pasionată încă din copilărie de machiaje:
          Când eram mică luam pe furiș cosmetica mamei și mă machiam cum puteam, desigur rezultatul era hazliu, dar țin minte că și atunci asta îmi aducea plăcere. Mai apoi am început să privesc video-uri din Youtube, unde alte fete arătau cum se machiază. Pot spune că nu am avut nevoie să privesc multe filmulețe, ele mi-au servit ca o teorie, însă pe parcurs m-am învățat singură din practică.”, ne relatează ea.

După terminarea cursurilor de aranjare a sprâncenelor și de machiaj, îndrăgostindu-se tot mai tare de acest „hobby”, a decis să îl transforme în propriul „job” astfel, fiind foarte susținută.

„Acum lucrează într-un salon de frumusețe ca make-up artist și „brow master” și dacă e întrebată ce îi place mai mult să facă: machiaj sau sprâncene, nu poate să dea răspuns: ,,E cum ar fi să întrebi o mamă bună să aleagă un copil din cei doi pe care îi are.”, zice ea.

Am discutat la subiectul: dacă are niște obiective în timpul apropiat sau dacă ar avea sa-și deschidă propriul salon și Tatiana a răspuns că vrea să fie fericită și nu contează în ce domeniu va activa. Cât despre salon, nu s-a gândit la asta și nu a avut așa vis niciodată, așa că răspunsul decomandă este „nu”.

Vorbind despre „hobby” ne spune:

„Cred că cel mai mare „hobby” din viața mea va rămâne în continuare machiajul. Pe lângă asta iubesc mult, în timpul liber, să fac plimbări, să petrec timp cu cei dragi sau să fac poze. Totodată de multe ori aleg să petrec timpul liber în singurătate, să am grijă de mine, să analizez și să-mi adun gândurile servind o cafea gustoasă într-o atmosferă plăcută și confortabilă.”



Ea este o persoană modestă și sufletistă, nu se consider un blogger, e mai mult o ocupație relaxantă, de suflet.

,,Pagina de Instagram nu este un „job” pentru mine și nu îmi aduce un venit, din această cauza eu nu mă simt obligată să postez ceva regulat. Sunt activă acolo după posibilitate și dorință, când am plăcerea și simt că vreau să mă împart cu ceva, atunci și o fac.”

Se inspiră chiar de la sine, atunci când arată bine, e aranjată sau poartă o haină frumoasă. Aceste lucruri îi insuflă e energie pozitivă și o face să se simtă bine, de asemenea o inspiră foarte mult anturajul, mereu se străduie să se afle în locuri frumoase, curate și confortabile.

Am rugat-o să pronunțe un top de 3 sfaturi pentru o pagină de Instagram atractivă. Iată recomandările:

1. Trebuie să alegeți propriul stil în care o să vă regăsiți și o să vă placă. Un moment destul de important este baza de culori care va predomina mai mult în „feed-ul” vostru. „Feed-ul” meu este compus din mai multe poze în care persistă toate culorile, dar predomină cele mai aprinse: albastru, roșu, roz, verde etc. Eu am o pagină destul de colorată și încărcată, acesta e stilul meu, însă sunt o mulțime de „feed-uri” mai simple și ușoare. De regulă în așa pagini veți găsi poze lipsite de culori aprinse și cu minim detalii, în așa „feed” culorile de bază vor fi mai calme: alb, bej, gri etc. Trebuie să experimentați cu pozele, iar pentru asta pot recomanda aplicația ,,Feed Preview”.

2. Majoritatea fetelor fac fotografii și video-uri de pe telefon, calitatea imaginii trebuie să fie una bună. Eu aș recomanda să faceți poze la o lumină bună. Din propria experiență cele mai reușite imagini se primesc la lumina naturală - lumina zilei. Ca de exemplu, dacă sunteți acasă și doriți să faceți un selfie, mergeți și pozați chiar lângă fereastră. Nu uitați să editați pozele (culorile, umbrele, constrastul etc.) , pentru asta pot recomanda aplicația ,,Lightroom”.


3. Postați uneori și niște imagini fără voi, ca de exemplu pozați o cafea, rujul sau geanta preferată, un peisaj frumos, o gustare apetisantă. Eu ador așa gen de fotografii, aceste poze sunt niște detalii care pot face „feed-ul” vostru mult mai interesant și complet, în plus transmit o stare de bine celor care le privesc.

În final, dacă v-am provocat curiozitatea, puteți deschide pagina de Instagram:  https://instagram.com/misstatiana99?utm_medium=copy_link

 

 

.

 

 

 

  

Comentarii