Ana-Maria Purcaci - „Încercați și explorați absolut TOT"

 

Interviu realizat de reporterul Cătălin TCACIUC
Soroca Young Reporters
Cerc de Jurnalism la CCCA „Speranța”, mun Soroca  

    Ana-Maria Purcaci este o elevă, din Raionul Cimișlia, satul Munteni, care este pasionată de Educaţia Nonformală. La doar ai săi 16 ani, tânăra are în palmares o mulţime de proiecte, traininguri, instruiri. 

1. Cu ce te ocupi în timpul liber? 

- “Eu sunt omul care nu iubește munca fizică, dar, o adoră pe cea intelectuală, din această cauză atunci când nu sunt ocupată cu temele, școala, mă ocup cu dezvoltare personală, o mulțime de traininguri, la America House, NeoEduct, Artico, Youth.md, particip la diferite proiecte, de orientare în carieră, cursuri IT.” 

2. Ce reprezintă pentru tine Educaţia Nonformală? 

-“Pentru mine, educația nonformală, este o modalitate de a-mi exprima pasiunea. Este un mod de a mă autodezvolta și de a-mi crea propria personalitate.” 

3. Care este diferenţa dintre o educaţie formală şi una nonformală? 

-“Diferența dintre o educație formală și nonformală este una majoră. Educația formală este cea, care ni se predă pe băncile școlii, în opinia mea, este cea care ne învață să învățăm și ne mai predă și materia de bază. Însă educaţia nonformală, ne dezvoltă un mod de gândire diferit, ne dezvoltă propriul ,,EU", ne ajută să definim ce dorim, ce iubim, și ce nu. Este ceva ce învățăm din dorință și pasiune, și nu din obligație.”

4. Când şi în ce mod ai interacționat pentru prima dată cu acest termen (educația nonformală)? 

- “Prima dată am interacționat cu acest termen în anul 2017, pe atunci eram o elevă care tocmai terminase treapta primară, care urma să pășească într-o lume nouă. Atunci am descoperit proiectul „GameOn”, un proiect care m-a ajutat foarte mult să definesc ce doresc, care a pus bazele în dezvoltarea mea.” 

5. Ce importanță are pentru tine o educaţie nonformală? 

- “Pentru mine, educația nonformală are o importanță majoră. Este un mod de a mă afirma, de a-mi descoperi puterile, până nu încerci ceva, nu îţi dai seama că ești în stare să o faci. Este un mod de a-mi ocupa timpul și de progresa într-un anumit domeniu.” 

6. Prin ce modalităţi ai manifestat recent o astfel de educaţie? - “Manifest aceasta educație în permanență. Ascult seminare, citesc cărți, particip la diferite proiecte. La moment, sunt implicată într-un proiect de orientare în carieră, care își are durata până în august, și care mă ajută mult să mă definesc ce vreau de la viitor.“ 

7. Ce sfat ai da tinerilor care doresc să afle mai multe lucruri despre educaţia nonformală? 

- “Am să dau același sfat, care zilnic mi-l repetă mama: în lumea asta sunt o mulțime de oportunități, o mulțime de cursuri, o mulțime de cărți. Toate așteaptă să fie explorate de tineri. Încercați și explorați absolut tot, beneficiați de fiecare oportunitate, pentru că toate aceste experiențe, ne fac mai puternici, mai înțelepți și sigur că ne dezvoltă!



Comentarii

Trimiteți un comentariu